Hösten rusar fram



Mossa på väg tillbaka till matte med bollen (Bergslagen, aug 09)

Nu var det förskräckligt länge sedan jag bloggade. Senaste helgen var toppen, då var vi i Stenstugan och fick spåra. Dock hade matte inte möjlighet att lägga spåret dagen innan, tre timmars vila är alldeles för kort för oss. Spåret var superenkelt trots oblodade vinklar och återgång. Som vanligt fick jag inte gnaga på klöven när jag kom hem med den, matte bara tog den. Mossa spårade tydligen också bra, inga missar. Däremot fick hon för sig att jag skulle ta klöven när hon kom hem med den så hon grävde ner den i en grushög utanför tomten. Klöven täckte Mossa över med grus och sand (med nosen så klart, den var smutsig resten av dagen). Undrar om hon kommer ihåg det nästa gång vi kommer till landet.




Kamplekar är kul!

Mossa och jag leker varje dag, mest blir det kamplekar med leksaker (hemma) och pinnar (när vi går på promenad). En stund varje dag busar vi i sängen eller soffan och lekbiter i varandra samtidigt som vi låter tuffa.
Idag var vi en sväng i hundrastgården på Teleborg. Det var kul att komma dit för det finns gott om hjorttryffel som man kan gräva upp och äta. Nu visade det sig att det var två dobermann där, en tik på 5 mån och en hane på 8 år. Vi fick ändå komma in och jag sprang fram till dem för att kolla om de var ok. Det var de egentligen, men jag brydde mig bara om att gräva tryffel. Mossa var inte heller leksugen så det blev inte något spring alls egentligen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback