Mossa kan också!



Igår var vi på vår vanliga långpromenad till Bokhultet och gissa om vi blev glatt överraskade när det kom en liten italienare susande. Han visade sig heta Ramses och var en superhärlig bekantskap. Jag fick inte vara lös eftersom jag kanske hade haft det lite för mysigt då... men Mossa jagade runt med honom varv på varv och verkade minst sagt förtjust hon också. Nu pratar hon bara om att hon så gärna skulle vilja ha en liten italienare att leka med om dagarna....

Matte Maria har äntligen lyckats färdigställa vår sovalkov på övervåningen med snygga boklister så nu kan vi mysa ordentligt även där. Det är verkligen härligt med sommarlov och bäst av allt är långa sovmornar med mattarna. Sämst är regnskurar när man är långt hemifrån på promenad. Då springer vi vårt snabbaste med matte för att sedan torka oss mot allt som finns i hallen. 

Hallonplockning



Äta hallon är mums!

Det har vuxit som sjutton i trädgården medan vi har varit borta; humlen har hunnit växa nu när vi inte har haft tid att beta den, hallonen hänger i stora klasar - bara att ta för sig! Jag löper för fullt nu och Charlie (grannhunden) har tittat förbi några gånger för att se om det är dags eller inte... Mattarna är nog nöjda med att stängslet är högt.

Mossa väntar på bedömning...



Mossa blev placerad i juniorklass som fyra  med UK av Mary Lowe

Domare Mary Lowe (Nimrodel) gillade Mossa och placerade henne som fyra i en stor klass med juniortikar (21st) på Svenska Whippetklubbens riksutställning 11 juli. Mossa fick UK vilket motsvarar ett CK.

Kritik:
 Light orange brindle full of quality. Lovely outline make and shape. Excellent movement I liked very much.

Så fin kritik har nog inte jag fått; än i allafall ska väl tilläggas. Jag hade en trevlig helg också, slapp springa runt i ringen utan fokuserade helt och hållet på att umgås med Balzac-släktingar, deras vänner och mina mattar.

Mossa tävlar i BT-klassen på Krägga



Mossa och Lotta gör sitt bästa i utställningsringen

Ann-Sofie blir BIM-unghund



Ann-Sofie, Balzac The Wish, placerade sig först i unghundsklassen på Krägga

Mys i bädden



Mysigt att ha en kompis

Sötnosar


Pixie & Mossa



Mossa passade på att lära känna Pixie lite närmare...

Medan utställningen på Krägga pågick passade Mossa och Pixie på att roa sig. Mossa verkade trivas väldigt bra med lilla Pixie - jag höll mig helst undan, inte tänkte jag leka med den lilla ystersystern. Mossa var däremot full av tålamod och la sig ner för att leka med Pixie på hennes nivå.

Tilos fick vi inte besöka...



Matte Maria på stranden på Tilos

Vi fick inte följa med till Tilos och hälsa på alla trevliga getter. Mattarna inkvarterade oss hos mattes föräldrar i Södertälje. Det var väldigt trevligt det minsann så vi klarade oss utan getter. Vi jagade katter på tomten istället! Sov förstås massor i sängen och gick långa promenader. Innan mattarna reste hann vi dock köra WR-lagkapp i Södertälje och det gick kanonbra. Jag testade min nya startstil: sitta och luta mig mot den bakre luckan och kasta mig framåt när buren går upp. Matte blev mycket förvånad när jag lyckades komma ut först ur buren. Mossa fixade sina lopp bra, hon sprang klockrent utan att störa någon annan så nu är hon verkligen redo för licenslopp.