Vilar ut efter midsommarfirande



Så skönt att få vila på soffan i Bergslagen

På vägen tillbaka från midsommarfirandet i Torsång stannade vi till hos kusin Dina i Bergslagen. Vi sprang en del på tomten och åt god sillunch innan vi promenerade till Dammvik. Där fick Mossa tokspel och sprang som tusan. Jag tog det lite lugnare; Dina vadade ut i sjön och drack vatten...

Mossa fixar örat



Vad passar bättre än att klia sig i örat på midsommardagen?

Fäbodvall



Vacker väder och fin utsikt var det när vi besökte en fäbodvall nära Falun

Midsommar i Dalarna



Här njuter vi av solen tillsammans med Nils och matte Maria. Nils försökte mata oss - han var snäll

Strax innan start



Min tränares ben och jag

Tidigare på  bloggen har bara Mossa synts på agilitykort, men nu är det dags att jag syns lite minsann!

På väg mot första utmaningen



Fokus är viktigt när man är på agilityuppvisning

Hinder - no problem!





Mossa på agility



Mossa och hennes personliga agilitytränare. Bilden är från vår uppvisning

I måndags fick vi träna agility igen. Det var väldigt varmt, och egentligen orkar man knappt gå på promenad, men vi blev ändå glada när våra personliga tränare mötte oss på Brukshundsklubben. De är snälla och pysslar om oss med uppmärksamhet och godis. Jag är dock betydligt duktigare än Mossa; hon gör helst bara tunneln, medan jag faktiskt kan det mesta! 

Vinnarna i finalerna KM i WR



Vi som vann respektive final

C-finalen



Här poserar vi efter genomförd tävling;  jag som etta i C-finalen på KM i WR

Vinnare



Jag springer försöksheat 2, det var svettigt värre

Senare vann jag C-finalen, men tyvärr tog inte matte kort på mig då. Fattar inte vad hon tänkte på! Jag tycker själv att jag ser ganska proffsig ut när jag springer...

Mossa in action



Här kommer Mossa i full fart. Hon fick springa ensam eftersom hon inte tränat på burstart än

KM Whippet race i Asarum



Här har nyss starten gått i det första försöksheatet. Det är jag som springer i rött täcke till vänster. Jag kom tvåa.