Piggare än matte...



...men kanske lite lerigare. Dom har börjat springa med oss när helst dom får lust (typ några gånger i veckan efter jobbet före maten) och vi har inte mycket annat att göra än att hänga på. Idag sprang matte Maria och jag själva med siktet inställt på udden som jag gillar så himla mycket. Matte var dock inte i sin bästa form så vi kom inte precis hela vägen fram utan kraschade på hallgolvet istället efter ca 35 minuters runda. Det är bra att det är barmark och inte så isigt längre, men oj vad lerigt och halkigt det var på sina ställen. Mossa fick springa längre med Klara lite senare och tyckte att det var rättså trist (Mossa alltså). Annars har jag förfinat min begåvning vad gäller att få mattarna att göra som jag vill. Bäst funkar tricket att skälla för att lyset i trappen ska tändas och ibland funkar det att pipskälla framför skåpet med godsaker. Det är inte mer än rätt att jag också ska få efterrätt!

Brasmys



Premiäreldning i braskaminen blev det i torsdags kväll och jag var inte sen att parkera mig i mattes knä. Varmt och gosigt vill jag ha det. Mossa tyckte soffan dög bra. Helgen har varit lugn med mycket soffor och täcken och vintersport på tvn. Det är ganska bra att mattarna är lika slöa som vi, fast inte alltid som synes av nästa bild...

Hipp, hipp, hurra!

Idag är det min dag! Jag fyller fem år, dessutom har Mossa och jag fått våra provsvar idag och allt var bra. Inga skador efter förgiftningen förra veckan. Mattarna pustade ut rejält...



Jag väntar mycket otåligt på att få öppna mitt paket, förstår inte varför matte ska ta kort på mig




Mossa vill hjälpa till men hon får faktiskt ta och öppna sitt eget paket




Var tusan är presenten? Jag vet att det är något gott!




Gottis, bästa tuggbenet!




Även Mossa gillade sitt ben




Full fart i sängen sen, bus är kul!




Lugn och ro är förstås också skönt

Många hälsningar till alla mina kullsyskon runt om i landet: Kattis, Hilda, Clara, Salming, Hasse och Chili. Hoppas att ni har en fin födelsedag!

Äntligen hemma på nyårsafton...



Ja så här tillbringade jag nyårsaftonskvällen och det var helt fantastiskt skönt. Nu bör jag kanske berätta varför det var lite speciellt eftersom att ligga sked med matte egentligen hör till normaltillståndet.

Det började dagen innan nyårsafton, på eftermiddagen, med att lilla Mossa plötsligt fick svårt att gå och ändå absolut skulle försöka ta sig uppför trappan. Det gick inte alls utan hon bara skakade i hela kroppen och ramlade ner. Jag mådde fint men undrade väl lite varför hon höll på sådär konstigt. Mattarna ringde doktorn och åkte sedan in till Växjö djursjukhus med henne. Jag fick stanna hemma - det var väl sådära. På djursjukhuset fattade dom inte alls vad det var för fel på Mossa och hon kräktes i väntrummet stackarn. Sedan kom mattarna hem utan Mossa och det var konstigt. Efter att ha varit hemma bara en liten stund ringde doktorn och sa att Mossa inte blev bättre utan borde åka till Helsingborg för en extra koll och övervakning nattetid. Då fick jag följa med och det var bra. Mossa verkade må lite bättre så fort hon kom ut från djursjukhuset och fick återse mattarna men vi packade in oss i bilen och körde till Helsingborg dit vi anlände vid 21. Jag sov i min bur medan mattarna tog in Mossa på en grundlig undersökning. Hon var typ bäst på alla tester som doktorn gjorde (alla reflexer, hoppa på frambenen, bakbenen, ett ben, böja tårna, blinka osv). Hon fick åka hem med mattarna, men... under tiden som jag låg i bilen hade jag börjat må dåligt och kräkts. Sedan blev mattarna ganska oroliga när det visade sig att jag plötsligt inte heller kunde gå, när jag skulle kissa ramla jag liksom bara ihop och det var tur att vi fortfarande var utanför sjukhuset. Vi fick träffa samma doktor igen och nu började han misstänka att både jag och Mossa hade drabbats av samma sak, ev. någon förgiftning. Jag var också bra på att visa mina reflexer men kunde inte sluta skaka och mådde i ärlighetens namn inget vidare. Det ledde till att jag blev inskriven och Mossa fick åka hem. Det var mindre kul för jag sov inte en blund på hela natten, när mattarna kom och hämtade mig på nyårsaftons eftermiddag var jag väldigt lättad och glad om än väldigt trött... sov hela vägen hem nära Mossa och matte i baksätet.

Min nyårsmeny bestod sedan av aktivt kol i tre omgångar (blev väckt imorse 06.30 för sista omgången - blääh) men även utsökt hundmat däremellan. Mattarnas nyårsmeny blev delikat MacDonaldsmat, stekt strömming och några kräftor. De skålade i apelsinjuice för att vara redo för eventuella nya utryckningar till doktorn. Nu väntar vi på att få lämna blodprover för att se så att vi är helt friska inuti. Så länge ägnar vi oss åt att återhämta oss med sömn, mat och mycket mys och kel.