Mossa & Rocky vinner LC-cert



Mossa, Balzac Tordyveln Flyger I Skymningen och hennes kullbror Rocky, Balzac När Det Snöade

Igår var Mossa och matte Klara på LC-prov utanför Laholm i Allared. På Mossas första prov någonsin vann hon ett cert och kom på 7:e plats av 75 startande hundar. Rocky vann sitt andra LC-cert till matte Lenas stora glädje. Han kom på 8:e plats. Det var en härlig dag för mina småttingar!

Banan var ca 800 m och med två lopp under dagen så var det en trött Mossa som åkte hemåt. Då hade hon även fått hälsa på Rocky, halvbror Zorro och Växjö-vännerna Chippen, Prim & Wille.

Jag var mycket besviken på morgonen när jag inte fick följa med Klara och Mossa, jag stod och pep vid dörren när de åkte fastän jag hade sällskap hemma. Så fort jag slutar löpa ska minsann jag också få springa.



Mossa & Klara




Rocky & Lena




Lena & Rocky har det mysigt i solen innan prisutdelningen




Wille, Airescot Cyber Dragon, och Mossa gillade varandra

Mossa vinner BIS-unghund



Mossa och Stavros vid SWs utställning i Gnesta. Foto Jörgen Oinonen

Mossa visar framtassarna

Igår var Mossa och Klara på Whippetklubbens utställning i Gnesta. Domare var Fredrik Permo. 

För Mossa gick det riktigt bra; Anna Lena visade henne först till vinst i unghundsklassen med UK och därefter placerade sig Mossa som tredje bästa tik. 

Mossa avslutade med att bli BIS-unghund genom att vinna mot den stilige JWW-08 Burnt Sienna Cutting Edge (som för övrigt blev BIM på utställningen).



Mossa och Anna Lena i mitten




Alla fem tikar som placerade sig i bästa tik-klassen, Mossa står som trea




Mossa laddar inför tävlingen om BIS-unghund






Mossa har säkrat seger som BIS-unghund

Mossa och Klara åkte efter klubbens årsmöte tillbaka till Stenstugan med många fina priser. Det roligaste var en kul tunnel som man kan träna med (det gjorde vi redan på kvällen i köket) och så fanns det även en rolig leksak som man kunde kampa med. Dessutom mat och något annat som mest passar mattarna tror jag.

Mossa sov mycket gott resten av kvällen...


Dagen därpå mötte mattarna vargarna på Kolmården; det var tur att vi inte behövde följa med...