Grattis Rocky till LC-certet!



Rocky i Skåne förra helgen

Igår lördag sprang Rocky sitt andra lure coursing prov. Han kom på 8:e plats och fick sitt första cert!
Mossa och jag hade gärna varit med och sprungit men vi fick fiska kräftor i stället...

Över fälten



Rocky och Divici Andy Warhol flyger fram

Tyvärr tappade båda två trasan vid en kulle och resultatet blev därför inte så bra, men Rocky har flera prov att se fram emot under hösten. Mossa och jag kommer däremot inte springa de sista LC-proven i år. Mossa måste fokusera på att ta sin licens.

Rocky klar för start



Här startar min son Rocky, Balzac När Det Snöade, på LC-provet i Sjöbo

Jag, matte och Embla



I lördags hade vi besök av Embla och hennes mamma. Efter en långpromenad i bort till skogen och runt hade vi sedan en trevlig stund hemma. Jag såg till att matte inte glömde bort mig utan placerade mig strategiskt i fåtöljen för att få vara med på det roliga.

Besök av pyssling



Mossa försöker bekanta sig med Emblas leksak och kanske lite med Embla också...

Uppgradering till ingen nytta...



Mossa fokuserar på den nya bollen

Vi har länge (sedan jag var valp) fått leka med en urgammal trasig basketboll, den är superskoj, men matte köpte ändå en ny fräsig boll. Den vill inte jag leka med eftersom det inte går att leka dragkamp med den, men Mossa gillar den. Hon får sina ryck ibland och rusar runt med bollen och försöker få fatt på den. Nu gäller det att vi har sönder den så att jag kan kampa om den sen med matte...

Mossa med nya bollen


Badliv när det fortfarande var sommarvärme



Passa mattarnas badhanddukar är viktigt

Här kopplar jag av på land medan mattarna badar. Mossa funderar över vad hon kan göra härnäst.

Vadstena i augusti



Här sitter vi och väntar utanför klosterkyrkan i Vadstena

Rocky 15 mån



Rocky väntar på sista licensloppet i LC

I somras besökte Mossa och matte Klara LC-EM dagen innan det drog igång. Där fick de träffa Mossas brorsa (min son) Rocky, Balzac När Det Snöade, med familj. Rocky fixade sista licensloppet utan problem. Mossa fick springa ett lopp på egen hand som gick riktigt bra. Det var dock riktigt varmt, ca 30 grader så korten som matte tog efteråt på Mossa och Rocky var inte så smickrande eftersom tungorna hängde typ en halvmeter ut genom munnen på dem.

Ompysslad av småtting



Lilla Emma kollar om jag har det ok - det har jag

Min profil


Vid lilla Älgsjön



Jag njuter helst av vatten på avstånd

Älgsjön besökte vi i princip varje dag när vi var i Kolmården. Där är det riktigt skönt att vara och om man har tur kan det bli en bit kex. Mossa är lite tossig, hon vadar gärna ut i vattnet, men hon simmar bara om matte bär ut henne så att hon inte bottnar. Då går det undan mot land... Medan mattarna badar ligger vi och vilar på stranden eller gräver eller äter rötter - det är gott.

Firar Emmas namnsdag



Mossa fokuserar på det viktigaste - tårtan

När Emma hade namnsdag firade vi en av de Emmor vi känner. Det var mysigt. Mossa och jag försöker alltid hitta en bra plats när det vankas mat. Tyvärr får vi sällan något vid bordet förutom när farfar finns med eller något generöst litet barn.

Lata dagar



Skön eftermiddagsvila i gräset

På sommarlovet är dagarna härliga; vi får vara med på nästan alla grejer som mattarna hittar på. Till exempel följde vi med matte Maria till Uppsala för att besöka Karin (hon höll förresten i mitt mest eleganta koppel när mattarna gifte sig). Utflykter är roligt och kan ofta bjuda på något gott; det gillar vi mycket både Mossa och jag.