Vår nya vän



Det här är Biffen!

I helgen var vi på landet i Kolmården. Vi fick besök av Biffen, en kille på sex år. Han var riktigt gullig. Efter lite mysigt hälsande drog jag mig dock tillbaka till soffan och sedan fick Mossa och Biffen leka mest på egen hand. Man kan säga att Biffen egentligen var lite mer intresserad av fortplantning än lek, men han var ändå sjysst. Vi gick en långpromenad i regnet, matte Klara och hennes mamma är helt omöjliga på att dra ut oss i de mest otäcka väder. Nu var det kantareller som hägrade, och visst, de hittade ganska många.

Dagen därpå var det bättre väder. Då fick jag gå ett blodspår som legat över natten. Inga problem egentligen, i sista vinkeln tänkte jag först gå rakt fram men sedan kom jag på bättre tankar. Matte litar dock inte riktigt på mig än, förra gången vi gick spårprov envisades jag med att ta upp ett färskt spår istället. När jag var yngre var jag mycket mer pålitlig. (Det var innan matte tog med mig på rådjursjakt, matte får helt enkelt skylla sig själv...).

Mossa fick också gå ett blodspår, fyra vinklar och fullängd. Det funkade bra så nu funderar matte på om Mossa ska få gå anlagsprov på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback