Mina småttingar och jag



Jag, Nemi, och mina små. Från vänster Denise, Rocky ovanpå Mossa, Siri ovanpå Nelson och så Barrbro längst till höger

Tiden går, nu är det 19 månader sedan mina sex valpar tittade ut. Sedan de  flyttade från kennel Balzac (och jag hem igen) så har jag faktiskt träffat alla, dock vid lite olika tillfällen. Denise och Siri tittade förbi härom veckan (Siri har jag mött i Asarum på race också), Rocky har jag träffat på LC, Nelson på utställning och Barrbro när hon bodde på kennel Balzac. Vad jag har förstått mår allihopa bra; Mossa har jag daglig koll på förstås. Ibörjan när hon hade flyttat hem till mig tyckte jag att hon var lite till besvär och hon fick inte nudda mig när jag sov; då blev jag sur. Numera pysslar vi om varandra lite varje dag och busar en hel del. Det är roligt att kampa om leksaker och låtsas-bråka i sängen med stora gap. Det bästa är dock mattarna och att få ligga nära dem i sängen eller i deras knän; bli lite ompysslad helt enkelt.

Idag har matte Maria, Mossa och jag var på långpromenad i det kyliga vintervädret. Vi fick springa vårt snabbaste i skogen och var så trötta när vi kom hem efter två timmar att det inte har blivit så mycket mer gjort i dag, förutom att gosa med mattarna förstås.

Kommentarer
Postat av: Lena, Prinze, Zorro och Rocky

Precis som Anna-Lena nästan skrek ut när valparna hade kommit ut: DE HAR SÅ MYCKET FÄRG de små liven. De är jättefina, tjocka och rultiga. Nemi hade mkt bra material i mjölkbaren uppenbarligen.

Jag är så lycklig över att Rocky är hos oss, för han är helt underbar den lille krabaten.

Kramar till er alla från oss i Götet.



Lena och grabbarna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback