Mossa i soffan

Mossa i soffan

Ja så här söt var hon häromdagen och helgen har varit fylld av soffmys och bus i skogen. Vi hittade ett läckert fiskskelett som matte inte lät oss leka med, men vi hann rulla oss i det båda två så det var ändå OK. Ikväll har det varit ösregn och särskilt jag får panik när jag måste ut då. Mossa blir mest tjurig och vägrar gå, men jag får alldeles spatt särskilt när jag är tillbaka inne igen. Mossa är mycket mer bekväm med vatten annars och i veckan vadade hon ut i Växjösjön efter en pinne som matte kastade. Det hade jag till exempel aldrig i hela mitt liv gjort, inte om det så hade varit en korv som guppade runt där ute i det hemska blöta.

Mossa har börjat på valpkurs och första gången var i måndags. Det regnade massor, typ hela tiden men enligt matte var Mossa riktigt tapper och inte på långa vägar den valp som pep mest, åtminstone inte förrän mot slutet. Imorgon kväll är det dags igen och om det inte snart slutar regna så blir det kämpigt för den andra matten att motivera Mossa då. Även om hon kämpar på det lilla livet så kommer hon liksom inte riktigt till sin rätt i detta väder.

Annat värt att notera är att Mossa brås på mig och numera sover under täcket tätt intill någon av mattarna. Fram tills för ett par dagar sedan sov hon ovanpå täcket, kanske kan det vara höstens antågande? Hon har blivit snabbare också och det händer, om än inte särskilt ofta att det är jag som jagar henne i bokskogen, men oftast är det förstås jag som leder.

Kommentarer
Postat av: Elvis

Jag blir bara gosigare och mer kel-sökande ju längre tiden går. Det är ovanligt om jag inte sover sked med husse eller matte på natten :) Kul att höra om framstegen på kursen, Mossa! Jag tyckte inte det var så kul med kurs när jag var valp. Jag vill ju bara nosa och sniffa överallt, men de andra valparna ville leka :)

Postat av: Moa

Ljuvliga hundar! Som har dårat min sambo - han blev helt förtrollad. Sluta med det. ;)

2007-09-05 @ 14:26:54
Postat av: Vicki med resten

Tack för titten i bloggen!
Det är förskräckligt vad små liv växer alldeles för fort... de är ju så förfärligt söta när de är så där en 4-6 veckor... och precis lagom att stoppa under hakan. Men, men, varje ålder har ju SIN CHARM för att använda ett gammalt beprövat uttryck! Det gäller bara att njuta av det medans det är, här och nu!
Lycka till på kursen! (och vädret!)

2007-09-06 @ 20:50:42
URL: http://pm.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback