Vanten funkar alltid!

Igår kväll var det nästan fullmåne och stjärnklart när vi var ute och gick på ett fält nära Skir. Mossa hade duktigt mycket spring i benen så matte gav henne sin vante och sedan susade det lilla livet fram över fälten i cirklar med vanten i munnen. Hon retade mig genom att ramma mig ett antal gånger och susa vidare. Jag löper och var visst tvungen att vara kopplad typ därför, kan inte riktigt se hur jag skulle kunna råka träffa på någon lämplig hanne precis där så lite småsur var jag, men Mossa hade skoj länge och väl. Innan dess var vi på djuraffären och köpte ett större halsband till Mossa och då träffade hon Charlie som var en charmerande whippetpojke på 5 månader. Hon blev rejält uppvaktad och viftade med framtassarna tillbaka, tycke uppstod helt klart. I helgen sägs det att Mossa ska debutera på utställning och det blir intressanta att se hur hon fixar den biten. Jag ska mest ägna mig åt att gosa med Henrik och Lena som kommer på besök ikväll och Henrik ska visst stanna hela veckan, det blir toppen för han är superförtjust i mig. Jag behöver mycket kel och skoj och är det några som är duktiga på att ge mig det så är det just mattarnas familjer, mat och godsaker vill jag också ha - mycket! Och sovmornar - fler, det blir nog bra nu när det är höstlov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback