Om regn tycker vi inte

Om regn tycker vi inte

Vi får plats i korgen båda två men det gäller att jag lägger mig först för att få den bästa och mesta platsen.

Det regnar idag och det är ungefär det värsta jag vet, näst efter att behöva vänta på min tur när det är whippetrace. När det regnar vägrar jag att gå och Mossa hon bara piper och vill inte heller gå en meter, men eftersom hon är så liten blir hon buren och får sitta under mattes regnjacka. Hon piper ändå - oavbrutet i stort sett och jag vägrar att gå mer än en meter i taget med långa mellanrum. Det enda som är bra med regn är att det är skönt att komma in och busa efteråt. Men att busa är ju kul ändå utan regn så egentligen är det inget som är bra med regn.

Mossa har bättre morgonhumör än jag och det fick hon märka imorse när hon inte ville låta mig sova ifred. Jag fnissar inte som matte när Mossa överfaller med pussar och svansningar. Jag morrar och eftersom min dotter är så klok förstår hon oftast när det är läge att ge sig på matte istället. Jag förstår inte var hon får all energi ifrån det lilla livet - ja Mossa alltså, matte verkade i sanningens namn också ganska trött imorse.

Kommentarer
Postat av: Elvis

Helt rätt. Regn för ingenting gott med sig. Inte för oss hundar i varje fall... Det gäller att husse torkar mig på tassar och på magen när vi kommer in, annars slänger jag mig på sängen och gnuggar mig så det blir svarta fläckar överallt. Mmmm. Kramen!

Postat av: Anna von Wachenfeldt

Hej !
Vi är också inne och tittar på eran blogg och följer uppfölningen.
Det är roligt att titta på Nemi och syrran Mossa. Vi är ju som sagt släkt.
Det vore kul att träffas .Jag kommer inte ihåg vart ni bodde?
Vårat telefonnr är 054-100708
Häls Anna o Mattias Nelson och små hussarna

2007-07-03 @ 21:40:36
URL: http://nelsonkotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback