Mossa besiktigar hus

Mossa besiktigar hus

Så här gick det till när Mossa fick hänga med mattarna på besiktningsgenomgång igår. Jag låg hemma och sov medan regnet vräkte ner, det var också okej. Mossa skötte sig tydligen exemplariskt enligt vad jag erfor när dom kom hem igen och hon verkade förtjust i stället dessutom - särskilt trädgården även om hon totalvägrade att kissa på grund av regnet. Mycket spännande saker väntar nu - först semester på en massa sköna ställen som Dammvik, Stenstugan och Havglunt och kul, mysigt folk som kommer på besök titt som tätt.

Idag blev hela familjen överrumplad av att solen sken trots att regnet hade utlovats att fortsätta. Vi skojade runt i Bokhultet i en och en halvtimme, pausade vid den nybyggda terassbryggan vid kolonilotterna. Mossa somnade nästan i mattes famn. Jag visade lite konster och fick godis. Sedan hände det en grej på vägen hem som jag inte kommer att tala om än, för matte Klara vet inget och det kan få bli en överraskning. Men Mossa var en av huvudpersonerna och jag, tja jag åt mest gräs men det var kul det som hände och matte var alldeles exalterad när vi skuttade hemåt.

Min lille Kotte (numera Nelson - tjusigt namn!) har en egen blogg som det anstår en sådan tjusig pojk - bra jobbat!

http://nelsonkotte.blogg.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback