Trött Mossa

Trött Mossa

Ikväll lämnar jag över bloggandet till Mossa som är typ lika trött som på bilden som togs på Havglunt 5 augusti. Mossa skriver...

Idag var matte och jag på kurs och även om matte har pratat om det i flera veckor så fattade jag inte mycket eftersom jag var så ruskigt morgontrött. Vi åkte bil och sedan fick vi gå en bra bit på grusväg. Det var inte så kul men när vi kom fram till ett rött hus var det massvis av folk där och jag ville hälsa på alla och rätt många ville hälsa tillbaka. Matte hade massa gott godis och tuggpinne med sig till mig så när allt folk samlades på bänkar fick jag ligga i knäet och gnaga på pinne. Det gjorde jag tills det var dags att gå iväg på lek- och bajsstund med matte. Jag sprang efter skojiga grankottar och var på mitt allra bästa humör. Matte fikade och jag fick smaka ostfralla. Sedan skulle alla sitta och lyssna igen och då fick jag ligga i knäet som jag brukar gilla, först ville jag inte alls men rätt snart kom jag på hur trött jag var och somnade. Jag vaknade när en  gubbe gjorde en massa konstiga ljud och lät som gräshoppor och fåglar, men jag somnade om igen tills matte väckte mig för att vi skulle ut i skogen - äntligen tyckte vi båda två. Jag var jätteduktig att gå och så fort vi stannade hittade jag på nåt kul att göra som att gnaga eller gräva. Vi gick långt och när matte skulle laga mat fick jag sova middag i bilen, det var rätt skönt att få vara ifred. Efter maten bar det av i skogen igen och då var jag piggast av alla. Jag hade helst velat vara lös för då hade jag kunnat springa mitt snabbaste och hälsa på alla skojiga människor som hade goda saker till mig. Jag grävde efter rötter och skällde lite för att det var så kul  - många skrattade och jag blev nog rätt smutsig. När vi skulle vända tillbaka efter en timme var jag lite för trött och då var det skönt att matte bar mig några meter sedan skuttade jag över stock och sten själv igen. Imorgon ska jag iväg och kolla på mamma när hon springer och matte har lovat att jag ska få träffa käraste lilla syster Siri från Ronneby också - men först ska jag sjusova ordentligt.

Kommentarer
Postat av: Elvis

Visst är det kul på kurs, Mossa?! Ja de säger det i alla fall. Jag minns med skräck de där kurserna vi var på i den där lagerlokalen. Jag skällde typ hela tiden... Ingen fick tyst på mig trots alla köttbullar jag blev erbjuden. Jaja. Nu har jag artat mig bra ändå ju :) Kul att ni uppdaterar. Sötnosar. Kram Elvis

2007-08-18 @ 00:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback