Mossa fixade anlagsprovet



Mossa är sömnig efter ett fint spårarbete

Mossa gick sitt anlagsprov i viltspår idag och fixade det galant. En pytteliten ringning i en vinkel annars klockrent. Domare var Henrik Lauridsen, Svenska Schweisshundklubben. Han känner mig väl sedan tidigare och han tyckte att Mossa var lik sin mor i spårarbetet.

Matte har känt sig osäker på om Mossa skulle fixa anlagsprovet, eftersom Mossa inte har tränat speciellt mycket. Endast en gång tidigare har Mossa gått ett spår med flera vinklar och full längd. MEN Mossa fixade det så klart.

En älgkviga fick vi se på ca 40 m håll när vi gick på morgonpromenad. Hon låg sedan och vilade efter att jag hade gått klart mitt spår. Jag fick inte gå något prov idag, istället blev det ett träningsspår. Dock borde matte ha anmält mig för jag var riktigt duktig och var inte alls störd av något vilt, trots färska spår.

Resten av förmiddagen dömde matte andra hundar med blandade resultat. Vi hoppas på mer spårning snart och att vi får gnaga på klövarna. 

Kommentarer
Postat av: Anna Lena Bäckvall

Grattis lilla Mossa önskar stolt uppfödarmatte!

2008-09-15 @ 16:25:18
Postat av: Lena, Prinze, Zorro och Rocky

Jättegrattis till anlagsprovet!

Det var duktigt gjort!



Hälsningar till er alla!

Kramizar från PriZor's gänget.

Postat av: Dina

Stort grattis till dig!

Saknar dig och Nemi, särskilt mycket när jag är i Bergslagen... Men vi ses kanske snart igen.



Vovvekramar från

Dina

2008-09-21 @ 09:16:26
Postat av: Ann Damberg

Jättegrattis till Mossas anlagsprov. Jag skulle också vilja prova på viltspår med mina hundar. Har sökt på nätet men hittar absolut ingenting om några kurser eller sånt. Kan du hjälpa mig igång?? Vart kan jag vända mig?



Ann med whipparna Laika o Lilja i Alvesta

2008-09-28 @ 12:40:16
URL: http://itzybitzys.net
Postat av: rebecca

Hejsan. vad tycker du om folk som skär sig? är det okej? formulera gärna ditt svar i min blogg. Slänger upp ditt svar på bloggen lite senare:) puss

2008-09-28 @ 12:45:10
URL: http://rebeccasegedi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback