Bäst i klassen?

I måndags var en underlig men skojig dag. Det var som vanlig på morgonen när mattarna åkte till sina jobb och vi hade sovmorgon. Men vid tiosnåret kom Klara hem och plockade med sig Mossa i bilen. Jag fick sova vidare tills Maria kom hem vid lunch och då blev jag glad men struntade i att hälsa utan ägnade mig åt en gammal god tuggpinne som Mossa hade gnagt på. Matte fick dra iväg mig ut till bilen och jag fattade liksom inte poängen först. Jag fick dessutom sitta ensam i bilen en stund innan matte kom tillbaka med en go kille som hette Emil. Han fick mitt koppel och så gick vi iväg ensamma han och jag till skogen. Matte var tvungen att ha forstätta sin mattelektion eller nåt men jag fick spåra med Emil och hans kompisar och lärare. Gissa om jag var bäst!!! Alla var superimpade och jag hittade klöven bums även om spåret var långt. Sedan fick jag gå tillbaka till skolan där matte kom och mötte oss. Hemma igen busade jag runt i trädgården med bollen tills Mossa och matte kom hem från sin utflykt (det var nåt med en plantskola tror jag). Då fick alla höra min historia igen.

Igår hade vi dunderskoj i rastgården för det kom en leonberger, en rieseschnauzer, en labbe och Mossa favorit en liten fransk bulldog som hette Fritiof. Alla hade någon att leka med eller bli jagad av. Mossa och jag vann förstås alla race och när vi kom hem sov vi gott. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback