Besök och kurs



Den här bilden togs för ett tag sedan när vi hade besök av Molly och hennes mattar. Ikväll har jag varit på min kurs och det var ganska ruggigt men kul också. Jag fattade precis att matte inte tyckte att jag borde äta hästbajs...sen kom det fram ett havrekex som jag först fick smaka lite på men sen inte och då frös jag som fast i marken och släppte inte matte med blicken för att jag väntade på ett varsågod som typ inte kom. Åtminstone inte på bra länge. Jag vägrade gå förbi kexet. Men jag skulle aldrig ha ätit av det utan att först ha fått OK från matte. Det finns en Molly på kursen också, en annan än hon på fotot alltså men hon är också svart och jätteglad och söt på ett valpigt vis.

Idag gjorde Mossa ett bus som hon har har lyckats med förr. Matte hade lagt nybakade rågbullar med russin på ett ställe dit Mossas långa nos når. Vi mumsade glatt i oss de bullar som blivit över från frukosten när mattarna var på sina jobb. Det var inte alls svårt att ta sig igenom påsen. Här kommer lite bilder från helgen när Molly var på besök.



Mossa är måttligt road av Mollys lekinviter




Även jag spanar åt annat håll när Molly är på bushumör



Kommentarer
Postat av: Dina

Hej Nemi och Mossa!



Kul att era mattar kan baka goda rågbullar som de dessutom inte bryr sig om att gömma undan för hungriga vovvar. Sån tur ni har!! Min matte bakade faktiskt också rågbullar igår kväll. De doftade visserligen ljuvligt men innehöll inga russin och ärligt talat tyckte jag mig höra talas om att dom blev ganska torra .... Men jag fick förstås aldrig chansen att smaka. Jag tror att min matte gärna vill ha tips om hur man bakar saftigare rågbullar vid tillfälle.

2009-03-14 @ 09:00:01
Postat av: Nemi

Hälsa din matte Dina att hon kan skålla mjölet, dvs. hälla kokande vatten på det innan hon blandar i det. Det har jag sett att min matte brukar göra och det funkar. Sen bryr sig nog inte Mossa om ifall bullarna är torra eller inte..

2009-03-14 @ 16:57:36
Postat av: Gnutta med flock

Det verkar som ni haft det bra med bullar och "Mollies". Här har vi det riktigt trevligt med Nemis syrra Hilda och Mossas syrra Barbro!

Hilda och Barbro har det jättebra och verkar harmoniska och glada på alla vis. Nu njuter de av att vara i flocken och med Dick (=favorit).

Nya ägarna hämtar sina ögonstenar på måndag fm.

Kram

Al o resten

Postat av: Joanne

Vad söta hundar=)

2009-03-15 @ 16:21:00
URL: http://www.teamwhippets.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback