Spåra är det bästa

Spåra är det bästa

Fokus  på klöven. Jag tog den såklart

Helgen som var ägnade jag bland annat åt en av mina favoritsysselsättningar: att spåra. Det är inte riktigt lika kul som race och lure coursing, men nästan. En av morgnarna fick jag gå ett spår som legat ca 22 timmar. Det funkade riktigt bra, jag arbetade på som sjutton. Tog någon liten avstickare någon gång för att kolla något annat intressant spår, men matte verkade riktigt nöjd med vad hon såg; jag har trots allt knappt fått chansen att spåra senaste 1,5 åren. Bara något enstaka spår... Jag var så nöjd när jag hittade klöven!

Morgonen därpå gick jag ett annat spår, det hade nog legat ca 14 h. Det funkade också bra trots bloduppehåll i två vinklar och återgång. Mycket rådjur i skogen så jag försökte även denna gång testa om det var ok att spåra det med. Det var det inte sa matte.

Mossa fick också testa att spåra, men hon får gå urlöjligt enkla spår som bara legat några timmar och är superkorta, typ 50 meter. Det är ju ingen match.

I helgen fiskade vi även strömming; det var så där kul. Det roligaste som hände var när en stor humla brummade förbi när jag låg i den ena mattens knä. Annars tittade vi mest ut över Bråviken och kollade in alla fiskar som matte Klara fick. Mossa försökte sluka en och annan men mattarna fick stopp på henne. Kan bara föreställa mig hur äckligt det vore med alla fiskfjäll i munnen...

Kommentarer
Postat av: Patrik

GUUUUUUUD vad söta hundar du har

2009-02-13 @ 15:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback