Oj vad vitt allting blev!

Oj vad vitt allting blev!
Mossa testade det nya underlaget i trädgården nu imorse.

Nu är det sannerligen dags att blogga igen för igår var det ingen vanlig måndag minsann.

Det började med att Mossa trillade ur sängen med en duns och väckte mig. Hon stapplade sedan iväg och la sig i sin favoritfåtölj med fårskinnet och somnade väl om skulle jag tro. Efter morgonpromenaden gick vi som vanligt och la oss i sängen och det dröjde tills lunch innan matte kom hem. Då gick det undan och vi hann knappt kissa innan vi blev instuvade i bilen och ivägskjutsade till mattes skola. Påpälsade med täcken fick vi sitta och vänta en stund i bilen innan matte kom tillbaka och klädde på oss ännu mer. Vädret var inte det bästa och jag som hatar att ha täcke fick ha dubbla och såg inte klok ut men frös gjorde jag ändå. Vi sprang för att träffa MB, M och MJ som utrustades med godis och bajspåsar. Sen sprang matte in på skolan och lämnade oss utanför med hela gänget elever och hundar. Vi undrade väl lite vart hon tagit vägen men insåg raskt att MJ och M var roliga filurer med godis och så traskade vi iväg tillsammans. Meningen var (hade matte berättat innan) att vi skulle visa konster och helst lära oss nya saker också. Jag kan ju redan så himla mycket, men Mossa kan då verkligen behöva lära sig ett och annat. MJ hade hand om Mossa och jag såg minsann hur mycket godis hon skämde bort henne med, men så blev hon duktig också och de gick på uppvisningspromenad med tass på arm. Jag har alltid vetat att det är mycket studs i lilla Mossa! Jag som tycker så himla mycket om godis blev inte alls lika bortskämd men visade upp fler saker som jag kan ändå och hoppa är inget svårt alls till exempel. Matte får gärna lämna över oss till MJ, M och MB fler gånger men då får det gärna vara annat väder än hagel och snålblåst.

När vi kom hem hade matte bråttom igen och körde fram bilen till huset, öppnade bakluckan och skulle släppa ut oss utan koppel. Mossa var först och pigg som hon är fick hon syn på en katt och vips var även jag ute ur bilen och iväg runt kvarteret efter katten. Katten försvann (till mattes lättnad), hagelstormen tilltog och vi blev så uppspelta att vi körde race runt kvarteret några vändor med matte efter oss. Det var kul och annorlunda. Vi hittade hem såklart och blev inlåsta när matte var tvungen att åka tillbaka till skolan. Då var det rätt skönt att sova i sängen igen. Men dagen slutade inte med det utan när vi gick på kvällsrundan rymde Mossa igen och det var på vippen att matte inte hann få fatt i henne innan hon störtdök ner mot en söt labrador. Hon har alltid något på gång det lilla livet.

I söndags var vi på en härlig långpromenad med Molly och det var ett kärt återseende för mig och en ny kär bekantskap för Mossa, jag tror till och med att Molly lurade med Mossa ner i vattnet. Det finns inte mycket hon drar sig för tokiga Mossa. Vi ser fram emot fler ruscher över stock och sten tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Mathilda Borg

Det var super!(Och tack för berömmen!)
Det var kul att ha dina hundar också Malin tyckte också det var kul! Hoppas man får ta med dom fler gånger! :P


// bye ses i mon


Hejdå :)

2008-03-18 @ 20:33:09
Postat av: Matilda j

Hejsan!
Det var en jätte fin sida lilla Mossa och Nemi hadde! Och det var jette kul att ha med dom på hund kunskapen!:)(hoppas att vi får ha med dum nån mer gång!) hälsa lilla söta mossa!(:

2008-03-19 @ 16:25:16
Postat av: Sandra

Hej Nemi och Mossa! Jag tänkte bara önskar och era mattar en riktigt glad påsk! Förhoppningsvis så får ni några sköna dagar där ni kan ligga i sängen riktigt länge för att sedan kunna springa ikapp ute. Se till att ta med er mattarna på en riktigt långprommenad varje dag nu när det är så fint väder. Hoppas att vi snart får träffas igen.

Kram Sandra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback