Fyra år ida' - hipp hurra!

Fyra år ida' - hipp hurra!

Knappt tio veckor gammal på gräsmattan i min första småländska trädgård.

Idag är det min dag men jag kan väl inte påstå att jag märkte det så vidare värst. Mattarna har börjat jobba igen och det är slut på sovmornarna, istället är det regnslask och ruskväder som man dras ut i - och det gillar vi ju inte som bekant. Jag var i hundrastgården vid Bokhultet på eftermiddagen och Mossa var väl den av oss som hade skojigast eftersom hon blev busbekant med både en långhårig tax som säkert påminde om Svenne från varvet och en Cavalier king charles. Jag försökte mest få folk att fatta att jag fyllde år och förtjänade gosaker och bättre väder.

När vi kom hem gick äntligen ljuset upp för mattarna och det blev sång och fyrfaldigt leve innan vi fick varsin utsökt knäckemacka med leverpastej, innan dess hade vi fått äggula på maten och sedan insisterade jag på att få sitta med vid borde i mattes knä när hon åt. Den ena matten (som mest tänker på vad hennes elever ska tänka om de får syn på oss genom fönstret) vägrade. Den andra var som vanligt mer lättflörtad och jag fick sitta med hela middagen och somnade nästan med huvudet på mattes arm. Sedan fortsatte myset i soffan. Mossa hälsar att hon tycker att jag kan fylla år imorgon också för leverpastej är mumsigt värre.

Jag hälsar till alla mina syskon ute i landet: Salming, Kattis, Hasse, Klara, Hilda och Chili - hoppas ni också har fått något gott idag. Jag hälsar till mamma Gnutta och pappa Devil - hoppas att ni njuter av livet som jag!

Kommentarer
Postat av: Annika Almli

Hej!
kattis och jag tackar för gratulationerna, och skickar tillbaka ett stort Grattis till sin
favvo-syrra Nemi, favvo-mattarna får en blöt hund-puss av Moses. Vi har firat dagen med varsitt gris-öra. Åke tyckte det var segt!
Kraam Annika

Postat av: sofia

siri skickar massa grattiskramar till mamma!!

hoppas ni har det bra!
// siri och sofia med familj!

2008-01-09 @ 16:09:00
URL: http://www.balzacsiri.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback