Lek med vindruva

Lek med vindruva

Mossa roar sig....

Dags att summera en händelserik vecka. Det har varit väldigt dåligt väder en del dagar (de flesta förresten) och Mossa och jag hade helst inte gått ut. När matte förra helgen släppte oss lösa i skogen nära huset ville vi inte följa med på promenad. Tänkte att matte skulle förstå att vi ville hem igen, men hon bara gick. Då började vi trava hemåt så matte fick vackert vända och komma och hämta oss på grannens tomt.

I veckan var vi på sågverksresa. Det var lite tråkigt att åka bil så långt men sen fick vi hälsa på hemma hos mattes gulliga kollega K som bor i ett stort hus med sina barn och två katter. Katterna är vi mest intresserade av. Men bara när de är ute... När K släppte in katten Lukas blev jag lite avvaktande. Så fort Lukas närmade sig mig vände jag raskt bort huvudet och tittade stint ner i golvet. Även fast jag gjorde det flera gånger verkade han inte riktigt fatta att jag inte ville umgås med honom. Han t.o.m. gick fram och gned sig mot mattes knä när jag låg där. När han sedan fick gå ut hade jag gärna följt med! Det känns så mycket roligare med katter utomhus.

Dagen därpå fick vi umgås med en jaktlabrador som heter Sally. Hon är en äkta kontorshund och vi fick leka en hel del med henne; både ute i skogen och inne på kontoret. Matte tyckte dock att jag borde låta småhundarna leka på egen hand så jag fick sitta bakom kompostgallret och lida emellanåt. Det bjöds även på tårta och vi fick smaka en liten klick grädde; hade gärna fått vara mycket mer!

Igår var vi på långpromenad runt sjön hemma; det tar drygt 2,5 timmar att gå så när vi närmade oss hemmet igen gick jag snabbt som attan för jag ville helst av allt få vila i soffan. På kvällen trampade ena matten snett med foten när vi var ute gick så idag har hon legat på soffan och vilat sig och det har passat mig utmärkt!

Gonatt!

/Nemi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback