Varvat sjön ett par gånger nu

Det blir lite skojigt ibland när man är en hund med två mattar som jag. Imorse stretade jag runt sjön med matte M och det var alldeles fruktansvärt kallt och blåsigt och snö i ögonen och täcket kliade så jag var tvungen att krypa in i varenda buskage som jag passerade. När vi var halvvägs runt vägrade jag gå och ville hellre fika eller vadsomhelst som inte var utomhus. Eftersom det inte finns några hundfik i stan bar matte mig några meter och sedan lät jag mig övertalas att gå vidare i alla fall, nu med vinden i ryggen. Men precis som för ett par dagar sedan kom matte K hem framåt kvällen och ropade glatt att hon och hennes kompis gärna ville gå med mig runt sjön. Jag hängde förstås på ett varv till, tack och lov slapp jag täcket efter halva vägen. Jag gillar verkligen inte att gå runt och se ut som en sovsäck med fyra ben. Imorse hittade jag förresten en påse gott och blandat fylld med snö mest, men en liten gul bit hade någon vänlig själ lämnat till mig också. Jag hann i och för sig inte tugga någon längre stund innan matte tyckte att jag skulle ägna mig åt något annat istället - knata vidare i mitt fåniga täcke i snöstormen. Fyra varv runt sjön på tre dagar får räcka. Imorgon vill jag gå i skogen igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback