Fint!

Då var vi tillbaka hemma i Småland igen och trots att julhelgen har varit toppen kändes det inte helt fel att skutta runt i egna soffan, brotta omkull Mossa och gosa ner sig i egna duntäcket. Vi har sovit stora delar av dagen som har varit gråare än grå och regnig. Men en långpromenad i Bokhultet släpade matte ut oss på och det var härligt att få springa sitt snabbaste. Mossa är aningen mer vältränad än jag och leder oftast vant-racen som går ut på att matte lånar ut sin vante en stund och sedan bär det av över stock och sten. Jag har tagit efter Dinas teknik att genskjuta men erkänner att jag bör bli snabbare tills racesäsongen drar igång igen. Bäst är jag dock ändå - framförallt på att gå utan koppel nära matte. Idag gick jag lös vid hennes sida hela vägen hem från skogen och riktigt riktigt fint gick jag utan minsta tanke på bus.

Nu väntar vi bara på att få besök av mattes kompis Karin från Uppsala imorgon. Hon gillar oss supermycket och lär ha sagt att hon inte kunde komma över hur fina vi är - det behöver hon väl inte heller?! Sedan blir det stort kalas på nyårsafton när även Annelie och Emma kommer. Emma är en av Mossas favvolabradorbuskompisar och matte Marias älsklingshundbekant.

Äntligen har mattarna lyckats få igång internet hemifrån, men något foto blir det inte idag... det kommer framöver!

Kommentarer
Postat av: Carl, Johanna & Elvispen

Kolla in denna länken nedan! Gott Nytt År på er!

http://mfrost.typepad.com/cute_overload/2008/01/oh-heylerhe-mrs.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback